Sail Amsterdag 12 tot en met 16 augustus 2020

Tijdens SAIL vaart er ook een vloot stoomsleepboten mee. Traditiegetrouw worden deze schepen helemaal versierd met bloemen.

Dit 'Aquacorso' is jaren geleden ontstaan uit een initiatief van voormalig LB-lid Ad Maarsse en de Vereniging Stoomvaart. Via Ad zijn we in contact gekomen met de Vereniging Stoomvaart, met als doel om te proberen het Aquacorso te behouden.

Om dit te kunnen realiseren is er, naast inzet van vrijwilligers en arrangeurs, vooral geld nodig. Door middel van donaties hopen we voldoende te mogen ontvangen om het Aquacorso ook in 2020 weer te kunnen laten doorgaan. Donateurs kunnen ook een leuke tegenprestatie krijgen: zij mogen tijdens SAIL 2020 een tochtje maken over het IJ aan boord van één van de stoomsleepboten. Tweemaal per dag vaart de vloot stoomsleepboten langs alle prachtige schepen die voor SAIL naar Amsterdam komen.

De plaatsen aan boord zijn exclusief voor leden van Groei & Bloei en van de Vereniging Stoomvaart die een donatie geven. Minimale donatie om voor een plaats in aanmerking te komen, is €100,-- voor 1 persoon of €150,-- voor 2 personen.

Er blijkt nog wat onduidelijkheid te zijn over de beschikbare vaarplaatsen tijdens SAIL. Daarom ter verduidelijking het volgende: vaarplaatsen tijdens het evenement zijn zeer gewild en zeer duur. Groei & Bloei en Vereniging Stoomvaart mogen geen kaarten verkopen, maar we mogen wel aan onze leden om donaties of sponsoring vragen. Als tegenprestatie kunnen wij dan een vaarplaats beschikbaar stellen. Wil je hier gebruik van maken, persoonlijk of met een groepje van Groei &Bloei, neem dan contact op met Sia Rutjes, rutjes(at)groei.nl.