Noord Nederlands Bloemschik Evenement 2019 en 2020

Het Noord Nederlands Bloemschik Evenement werd georganiseerd door de drie rayons Groningen, Friesland en Drenthe van de Koninklijke Maatschappij Tuinbouw en Plantkunde/Groei & Bloei die hiervoor een commissie heeft samengesteld.

Het doel van het NNBE was aan bloemschikkers van onze afdelingen (beginners en gevorderden) de gelegenheid te bieden om in een speciale ambiance een bloemstuk te maken, dit te laten beoordelen door deskundigen, te laten zien aan leden van Groei & Bloei en hiermee het bloemschikken binnen de vereniging te stimuleren.

De opzet was om binnen een bepaalde tijd en binnen vastgestelde spelregels een arrangement te maken met de materialen die door de organisatie beschikbaar werden gesteld. Hierin kon de deelnemer zijn eigen creativiteit, kennis en techniek van bloemschikken gestalte geven. Twee leden van Groei & Bloei Veendam hebben meegedaan. In totaal waren er 57 deelnemers.

We kijken terug op een bijzonder succesvol evenement in 2019. Er deden 55 bloemschikkers mee in twee groepen. De reacties van deelnemers en bezoekers waren overweldigend positief. En als kers op de taart werd onze kampioene Lammy van Elp ook uitgeroepen tot Nederlands kampioen bloemschikken op Gardenista.

Redenen genoeg dus om een tweede editie van het NNBE te organiseren op 14 maart 2020.

De opzet blijft gelijk.

• Er zijn 2 groepen: beginners en gevorderden
  • Deelnemers beslissen zelf in welke groep ze mee willen doen
  • Er is één opdracht per groep. De opdracht wordt op de dag zelf bekend wordt gemaakt
  • Alle materialen worden samen met de opdracht uitgereikt aan de deelnemers aan het begin van het evenement
  • De Noord-Nederlandse kampioen bloemschikken wordt gekozen uit de deelnemers van de gevorderden door een professionele jury

Locatie: Multifunctioneel Centrum de Wier in Ureterp.
Contact: NNBE.groei(at)gmail.com
De uiterste inschrijfdatum was 10 februari 2020.
Er zijn 52 deelnemers ingeschreven.